Sylwetka developera – Naughty Dog

Przygody rudego kurokrada to jeden z najlepiej sprzedających się tytułów w historii platformy Playstation na której zadebiutował, osiągając wynik sprzedaży na poziomie prawie 7 milionów. W latach 90 był to na tyle wysoki wynik, że Crash stał się najpopularniejszą postacią kojarzoną z Playstation i nieoficjalną maskotką konsoli, pomimo, że wydawcą nie było Sony. Naughty Dog stworzyło jeszcze dwie pełnoprawne odsłony serii oraz wyścigi z postaciami z Crasha pod tytułem Crash Nitro Racing (najlepsza i najmiodniejsza konkurencja Mario Kart na rynku) po czym przestało tworzyć serię, ze względu na to, iż Universal posiadał prawa do marki. Wydawca gry nie chciał się angażować, ponieważ związek Naughty Dog i Sony zaczął się zacieśniać do tego stopnia, że pod koniec cyklu życiowego pierwszego Playstation japoński koncern w całości zakupił Naughty Dog. To sprawiło, że Rubin mógł się zająć bezstresową produkcją nowej serii gier platformowych specjalnie dla Playstation 2: Jak and Daxter. Wspomniana seria to przede wszystkim duchowy spadkobierca Crasha, który był w stanie osiągnąć na nowej platformie o wiele więcej niż kiedykolwiek na pierwszym Playstation. Gra została przyjęta bardzo dobrze i osiągnęła umiarkowany sukces. Naughty Dog stało się developerem 1st party, ale ich największe sukcesy miały dopiero nadejść. Przy pracach nad drugą częścią serii Jak, ND postanowiło po raz kolejny poszerzyć granice tego co potrafią gry platformowe i stworzyć dla swojego tytułu otwarty świat wraz z tętniącym życiem miastem na wzór GTA, a także zmienić ton gry na dużo mroczniejszy. Efektem był oszałamiający sukces i najlepiej sprzedająca się gra w serii, która podbiła serca recenzentów na całym świecie (pamiętam jeszcze te „dyszki” w polskiej prasie).


__________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz do zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.